Methodische (be)handelingsconcepten bij leer- en ontwikkelingsproblemen

Deze vorming is bedoeld voor ergotherapeuten die streven naar een methodische en praktische verdieping in het werken bij kinderen / jongeren met leer- en ontwikkelingsproblemen / -stoornissen. De opleiding speelt in op recente ontwikkelingen in het onderwijs en bereid je voor op specifieke functies in bv. het (buiten)gewoon onderwijs.

Doorheen het programma schenken we veel aandacht aan de mogelijke taak als zorgbegeleider/coördinator. Om een kind of jongere met leer- en/of ontwikkelingsproblemen / -stoornissen optimaal te begeleiden, moet je leren kijken door de ogen van dat unieke kind of die jongere, met zijn beperkingen maar ook met zijn mogelijkheden. Dat moet je dan omzetten in een aangepaste methodiek en benadering (een specifiek (be)handelingsplan).

BrochureMeer informatie

Meer weten?

Voor informatie over deze opleiding kan je contact opnemen met de coördinator via onderstaande gegevens

Laat je overtuigen door onze alumnus

Laat je overtuigen door onze ambassadeur

Contact

Erwin Vanroye
Coördinator

erwin.vanroye@pxl.be